Planke turnering

Vare:
Planker, silke og juveler

Tropper der skal trænes:

Elvere:
Golem, Bueskytte (Skovnymfe) Magiker (Kjole Ole)
Meneske:
Ork krigere II / Riddere; Mortere og ork Strateger og / eller droneryttere (barbarer). Endelig magi enheder som blomster troldmænd og Præster, eller skovnymfer.
Fjender man møder:
Grøn Ork, Giftige Skovnymfer (Skovnymfer I og II), Bandit, Ork General.
Rækkefølgen er den som det tilrådes, at man eliminere dem i
Og dem som er i parentes , er dem man møder i de første provinser
RÅD til Elverne :
Det er bedst at lade fjenden komme frem først, og så få ram på Grøn Ork / Nymfer / Banditter med Golem, når de kommer frem på kamppladsen, træk derefter Golem tilbage. Så kan Skytter og Nymfer lege “kispus” med  “Generalerne” 🙂
OBS  !!! Banditterne foretrækker at gå efter Golemer og Nymfer. Nymfer vil mest gå efter Bueskytter / Nymfer 🙂            De er bedst ude på fløjene plads  4 og 5 hvor de kan vente på at “lege kispus” med Generalerne. Der skal bruges ca. en Bueskytte / Nymfe  per. 2 Generaler,Kjole Oler er bedst i midten, hvor der ingen banditter og Nymfer er, og har man Dovenfrø så er de gode mod de lette enheder i de mere indelukkede kampe 🙂
Smugkig er gratis  !!!  Ved at sætte bue / Strejfer ind, (og det kan varmt anbefales)  da kamppladsen skifter meget, så derfor er det kun få af kampene der kan tages på autokamp, og i og med at man også skal lade fjenden komme frem først, gør det endnu vanskeligere at kæmpe på autokamp 🙂

Det kan være rigtigt godt med en “Forstærker” på de “lette afstandsenheder” 🙂

Råd til mennesker :

I planketurneringen er der typisk et overtal af lette afstands enheder som Tågevandere Elvenar Dryad og Bueskytter Elvenar Bandit. Hvis du, eller fjenden, er lukket inde så er morterer en god enhed at benytte, da de har lang rækkevidde. De har dog langtfra det bedste angreb med lette afstandsenheder, men kan nå at ramme fjenden flere gange hvis der er mange forhindringer på kamppladsen. Har du orkstateger så er de langt at foretrække og udover at de kan skade lette afstandsenheder ganske alvorligt, så har de også et godt forsvar mod dem. Hvis du ikke har orkstrateger endnu så er droneryttere og barbar gode enheder mod let afstands enheder, men lidt sværere at spille med, da de skal helt hen og “kysse” fjenden før de kan angribe dem.
Du vil også møde de “grønne orker”  Elvenar Ancient Orc som normalt er “torske dumme” og bare angriber hvad de nu kan angribe. De tænker ikke så meget strategisk og det kan du udnytte, med kraftige enheder som “venter på dem”. Orkkriger II har kraftig angreb og forsvar, så brug dem hvis du har dem. Vær opmærksom på de har begrænset rækkevidde og er svære at slås med. Er det muligt, så stil dem således, at orkerne løber frem men ikke kan nå dine enheder, men når det bliver din tur, kan du slå tilbage med dine orkkrigere. Slut med grønne orker meget hurtigt :-). Har du ikke orkkrigere II så benyt dine riddere. Hvis du benytter denne taktik, så skal du bruge mest bruge morterer, så du tvinger orkerne frem.
Hvis der er mange tågevandere og bueskytter og kun få grønne orker, så vælg orkstrateger, og gå først efter de grønne orker og dernæst de lette afstands enheder. Er der samtidig orkgeneraler, er en ridder eller præst god at have med.
Endelig er der orkgeneralerElvenar Orc General på kamp pladsen, som er tunge og langsomme. Normalt eliminerer jeg alle de andre enheder først, og kan rimelig let holde mig på afstand af ork generalerne, som jeg så angriber til sidst med alt hvad jeg har. Man kan lege kispus med dem enten med skovnymfer (eller armbrøst skytter) eller blomster troldmænd (eller præster). Jeg foretrækker at bruge magi enheder som blomstertroldmænd eller præster hvis du endnu ikke har blomstertroldmænd. Fordelen er at de reducerer modstanderens forsvar og derved gør de andre tropper 30 % mere effektive – og præster III har den fordel, at de samtidig reducerer modstanderens angreb med 30 %, men har et lidt svagere angreb end blomster troldmænd.
Så strategien er: Smugkig med en strejfer eller armbrøst, og placer dine enheder så fjenden ikke kan ramme i første hug (se introduktions afsnittet for placering af enheder). Sæt et par tunge nærkamp som orkkriger eller ridder til først at nakke de grønne orker og benyt dernæst orkstrateger eller droneryttere (barbarer) mod bueskytterne – brug morterer hvis du eller fjenden er lukket inde. Hav mindst én magi enhed med, som kan lege kispus med ork generalerne og svække deres forsvar, så de andre enheder let kan nakke dem til sidst. Du kan også benytte skovnymfer til at lege kispus med fjenden.
En enkel og meget effektiv strategi er, at sætte orkstrateger hvor bueskytter kan ramme dig i første hug og præster for resten.

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen