Marmor turnering

Vare:
Marmor, Krystal og Eliksir

Tropper der skal trænes:

Elvere:
Bueskytte (Skovnymfe) Troldkvinde ( Kjole Ole) Golem og evt. Sværddanser

Mennesker:
Præster (eller blomstertroldmænd II) og mortere (eller ork strateger) evt. barbare og armbrøst/strejfer/skovnymfer

Fjender man møder:
Tågevandre, Ork General, Ridder (Valorisk Vogter), Morter.
Rækkefølgen er den som det tilrådes, at man eliminere dem i
Og dem som er i parentes , er dem man møder i de første provinser

Råd:
Der er ingen gratis smugkig !!! Men man kan sætte en Morter / Ork-strategist eller Golem ind, da de ikke tager så stor skade 🙂

Hvis man har forstærkere på Lette afstand-enheder og Magikere og evt. et  “Helbredstillæg” kan man gå rigtigt langt ud på Autokamp (i de to første runder) Bedst med 2 Bue / Nymfer på plads 2 – 3 , og 3 Magikere på plads 1 – 4 – 5 eller Golem / Ork-strategist på plads 1, hvor der er flere Tågevandre OBS Tågevandrene og Morterene vil for det meste gå efter dine Bueskytter / Nymfer 🙂

Dette er en god turnering til autokamp, med hjælp fra Føniksfuglen og med de ovennævnte enheder, men afprøv dem først i de nemme provinser, for hvilke kombinationer der passer til dine tropper 🙂

Mennesker råd og strategi

Marmor turneringen er meget lig juvelturneringen, så den kan du lige kaste et blik på først. OK så læs videre her 🙂 I marmorturneringen er det først og fremmest tågevandre  som du skal nedlægge. Orkstrateger er mest velegnet til den opgave, hvis du har dem. Ellers er droneryttere og stormbarbar også velegnet, men de kræver at kamp pladsen er rimelig åben og at fjenden ikke benytter sig af “madding” taktikken, så du kan angribe uden selv at blive udsat for kraftig angreb fra fjenden. Den letteste enhed at benytte er morter, da den har en lang rækkevidde, men er en del svagere både i angreb og forsvar. Er du lukket inde, eller er der mange forhindringer på kamppladsen, er det en god enhed at benytte.

Du skal opstille dine enheder, så tågevandrerne ikke kan nakke dine magienheder. Mindst én magienhed (blomstertroldmand eller præst) på kamppladsen er i langt de fleste tilfælde nødvendig og gør kampene meget lettere. Er det helt umuligt at få en magi enhed med, som tågevandrene ikke nakker med det samme, kan en ridder benyttes i en snæver vending (eller alternativt en masse magi enheder og tag tabet). Et andet smart trick er at opstille armbrøst på pladserne 2 og 3 (se introduktion) da tågevandrene i langt de fleste tilfælde vil gå efter dem. Så kan du opstille f.eks. magi enhder på de andre pladser.
Magienheder (blomstertroldmand II er bedre end præster) er god mod alle de andre enheder som fjenden stiller op med – vallorisk vogter , ridder Elvenar Knight, ork general  og kanoner , og samtidig svækker dine magi enheder fjendens enheder ved yderligere angreb fra andre enheder. Blomstertroldmænd II kan have stærkere angreb og forsvar end præster (afhænger af hvor du er i udviklingstræet mv), så benyt dem hvis du har dem, men hold dem på afstand. Forskellen fra juvelturneringen er, at her møder du ikke stenlinge, så her kan du faktisk også anvende let afstandsenheder som strejfer/armbrøst/skovnymfe mod fjenden, for at udnytte en lang angrebsrækkevidde. Nymfer kan have et stærkere angreb, men et lidt svagere forsvar end armbrøst skytter, så dem kan du benytte og holde dig på afstand, ved at benytte deres rækkevidde. Da ork generalerne er langsomme med kort angrebsvidde, er det ikke så svært at undgå dem, så gør det indtil du har nedlagt de andre typer enheder, for så med fuld styrke at angribe ork general til sidst.
Princippet i denne og alle andre turneringer, er først at angribe dem som kan angribe dig i næste runde (her typisk tågevandere og kanoner), hvis du ikke selv stiller dig i en alt for udsat position, hvor du selv rammes når fjenden leget “madding” med dig. Hold dig på afstand og angrib det du kan – også selvom det ikke er dine første prioritet fjende. Kanoner kan være svære at angribe, uden at fjenden i næste runde decimerer dine enheder, så afvent og angrib noget andet hvis det ikke er muligt at ramme kanoner, da deres angreb ikke er specielt voldsomt – især ikke overfor præster.
Så strategien er, stil dine enheder så tågevandre ikke kan ramme dine magienheder. Der er ingen gratis smugkig, så benyt ork strateg eller morter hvis du har dem, ellers dronerytter eller stormbarbar når du smugkigger, da de tager mindst skade fra tågevandere. Dernæst bekæmp først tågevandrere med ork strateg eller barbar/dronerytter hvis muligt og brug morter hvis der er forhindringer på kamppladsen – hvilket der oftest er. Brug magienheder (præster/blomstertroldmænd) til eliminering af resten af fjendens enheder, gerne suppleret med let afstand enheder (armbrøst og skovnymfe).
Hurtig opstilling som virker: opstil morter hvor tågevandere kan ramme dig og blomstertroldmænd for resten – virker i 98 % af tilfældende.

Schuchwwu – germany founded in 1780, the wwu ghostwriter bachelorarbeit münster is a university with tradition.

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen