Juvel turnering

Vare:
Planker, Silke og Juveler

Tropper der skal trænes:

Elvere:
Golemer, Enter, Troldkvinder (Kjole Oler / Mare)  Bueskytter

Råder man over Orkstrategister, så er de rigtige gode, da de hader Tågevandre 🙂

Der kan med fordel sættes en forstærker på Magiker / Bue/ Armbrystskytter 🙂

Menneske:
Præster, Mortere og evt. Ridder. Er du rutineret kan Ork Strateger og Mare komme i spil.

Fjender man møder:
Tågevandre, Ork-strategist, Ridder, Morter.
Rækkefølgen er den som det tilrådes, at man eliminere dem i
Og dem som er i parentes , er dem man møder i de første provinser

Råd:
Der er ingen gratis smugkig, så pas på Tågevandrene !!!

Ved smugkig, sæt en Morter eller Golem ind, da de tager mindst skade 🙂

Man kan med fordel bruge Bue / Armbrystskytter, på plads 2 og 3, som “kanonføde”, da både Tågevandre og Kanoner, fortrinsvis går efter dem, og med en Golem / Strategist /Magiker i midten og 2 Magikere på fløjene, alt efter hvor mange Tågevandre der er, og i hvilket kapittel man befinder sig i 🙂

Som avanceret med gode vidundere og fordobler på både Magikere og Skytter, samt Helbredstillæg og en velfodret Grillkylling 🙂 kan man komme rigtigt langt, på Autokamp 🙂                                                              Ved at sætte en Bue (som madding) i midten og en Dovenfrø på hver side, samt to Magikere Mare eller Prinsesse på fløjene , alt efter hvilke tunge modstandere man er oppe imod, det går let i den første bane, men bedre med nogle manuelle kampe, langt ude (30-50 provinser) i bane 2 🙂

Menneske råd og taktik

Denne turnering er undtagelsen der bekræfter reglen. Magi enheder er ikke dem der først skal elimineres – det er tågevandere, som  er lette afstands enheder. De kan bevæge sig 4 felter og angribe 4 felter og har høj initiativ, så du kan ikke undgå at blive angrebet af dem i første hug, inden du får bevæget dig. De er meget effektive mod dine magi enheder, så dem skal du beskytte bedst mulig.
De andre enheder som du vil møde er tunge nærkamp Elvenar Knight og tunge afstands enheder Elvenar Orc StrategistElvenar CannoneerElvenar Steinling. Her er dine præster (eller grum mare III hvis du har dem, da de er mere effektive end præster) meget effektive, specielt hvis der er forhindringer på kamppladsen, og du eller fjenden er lukket inde. Hvis det er en åben kampplads, kan riddere til nød benyttes i stedet for præster.
Taktikken er først at smugkigge, ved at bruge en morter eller orkstrateg. Husk at de bliver angrebet inden du kan bevæge dig, så du skal have en del på lager. Stil dine morterer/ork strateger så tågevandere ikke kan angribe dine præster – her får du virkelig trænet din opstilling af tropper og lærer at beregne fjendens mulige angrebsmuligheder. Dine magiske enheder kan gøre en stor forskel på kamppladsen, og hvis du kan få bare én med er det langt bedre end ingen. Hvis det ikke er muligt, så benyt riddere i stedet for præster/grumme marer (og ryk hele tiden aggressivt frem med riddere), da tågevandere hurtigt kan eliminerer dine magiske enheder. Alternativt, hvis der kun er få tågevandrere, og du ikke kan undgå at blive ramt, så placer 5 præster og tag tabet.
Så smugkig med morter/ork strateger. Vælg nok morter/ork strateger til hurtigt at eliminerer tågevandere og dernæst vælg præster/grumme marer til de andre enheder. Præster og Morter er lettest at slås med, så brug kun ork strateger og marer hvis du er rutineret i kamp.

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen